CAS: Projecte reciclem
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge
que es pretén:
|
||
Alumnes d’educació
primària fan servir el programa Spreaker per crear una emissora de ràdio amb
la qual fomenten la competència comunicativa lingüística. Els programes es
penjen a la web de l’escola, en el blog de cada cicle, per afavorir el vincle
escola – família.
|
||
Índex
|
Contingut
|
|
Context
general
|
||
Experiència
en ensenyament
|
6 anys
|
|
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Autoaprenentatge, cursos
realitzats sobre Pissarres digitals. Ús consistent a casa i a l’aula.
|
|
Tipus
d’escola
|
Educació Pública
d’educació Infantil i Primària, de dues línies.
|
|
Localització
del centre
|
Centre de Deltebre
(Tarragona)
|
|
Connexió
|
Internet. Alta
velocitat.
|
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Cada cicle disposa d’una
càmera fotogràfica digital, des de 3è fins a 6è a l’aula tenen una pissarra
digital, l’aula d’informàtica amb 25 ordinadors, a la biblioteca hi ha un
projector amb la pantalla i tres ordinadors i l’aula d’audiovisuals amb un
ordinador i pissarra digital.
|
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Classe mitjana.
|
|
Context de la història
|
||
Nivell
dels alumnes
|
3r de
Primària.
|
|
Àrea /
unitat
|
Llengua (català i castellà), Medi natural, social i
cultural, Ed. Artística i plàstica.
|
|
Objectiu de la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
·
Cercar anuncis
digitalment.
·
Exposar oralment els
anuncis a l’aula.
·
Realitzar jocs digitals.
·
Resoldre els interrogants
fent ús de l’ordinador i de Internet.
·
Construir estructures amb
material reciclat.
·
Publicar l’activitat al
bolc de l’escola.
|
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
S’espera que alumnes:
ü Recerquin
en la xarxa i comprenguin anuncis i informació relacionada amb el reciclatge.
ü Sàpiguen
exposar oralment, el que han après, el que han cercat a la resta de companys.
ü Sàpiguen
obrir aplicacions i desenvolupar-se entre elles.
ü Desenvolupin
la seva creativitat a partir de la construcció d’estructures amb material
reciclat.
|
|
Tipus
d’activitat
|
·
Recerca digital
d’informació que permet la innovació del procés d’aprenentatge de l’alumnat i
la motivació del mateix.
·
Treballs que permeten
consolidar els nous conceptes.
·
Fer un ús responsable de
l’ordinador i les seves eines.
|
|
Activitats de la història
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
·
Ordinadors connectats a
Internet.
·
Diferents pàgines web
relacionades amb el reciclatge.
·
Ús de la càmera digital.
|
|
Motius
per fer servir la tecnologia
|
·
Motivar a l’alumna.
·
Aprendre a cercar
informació.
·
Descobrir informació amb
una finalitat immediata i usar-la amb la finalitat de captar moments i
poder-los compartir, recuperar, etc.
|
|
Naturalesa
de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
·
Cerca a la xarxa.
·
Lectura i comprensió
d’anuncis.
·
Exposició oral d’anuncis
a l’aula.
·
Realitzar jocs
d’associació, classificació, discriminació de materials reciclats.
·
Cerca d’informació a la xarxa per resoldre
preguntes sobre el reciclatge.
·
Construcció d’estructures
amb el material fungible i material reciclat.
·
Exposició i fotografia de
les estructures.
·
Publicació de totes les
activitats i fotografies al blog de l’escola.
|
|
Dificultats
trobades
|
Seria de molta
ajuda la presencia d’un altre mestre en el moment de recercar informació, per
tal de poder-los controlar millor.
|
|
Ajuda /
col·laboració emprada
|
Per part de la mestra de plàstica.
|
|
Rol del
professor
|
Actuem com a guies -
orientadors, només ajudem quan els alumnes realment ho necessiten.
|
|
Rol de
l’estudiant
|
Explorador, és el protagonista
durant tota l’activitat, el que cerca, descobreix, prova, avança autònomament
en el seu procés d’aprenentatge.
|
|
Resultats
|
||
Observacions
|
ü Els
alumnes estan molt motivats.
ü Han
aconseguit incrementar l’activitat en la recerca d’informació.
ü Millores
en la comprensió lectora de la informació trobada.
ü Millores
en les exposicions orals.
|
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Avaluació contínua a
partir de:
Ø L’observació
directa, recollit tot en graelles d’observació.
Ø La
valoració de la implicació.
Ø La
participació i motivació de l’alumnat.
Ø L’’habilitat
en la recerca d’informació i el seu ús.
|
|
Lliçó
apresa pel professor
|
ü Els
alumnes avancen en l’ús de les TIC i en le seu procés d’aprenentatge.
ü La
construcció d’estructures fa créixer l’autoestima de l’alumnat i la seva
creativitat.
ü L’exposició
dels anuncis van iniciar un descobriment de nous conceptes i va fer que els
alumnes prenguessin confiança en ells mateixos a l’hora de parlar en públic.
ü L’exposició
del projecte al bloc ha donat la possibilitat de conèixer tot el projecte als
pares, meres, mestres, etc.
|
|
viernes, 27 de abril de 2012
Cas "Projecte reciclem"
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario