sábado, 28 de abril de 2012

Història Complerta


HISTÒRIA COMPLERTA

 

Entrevistadora: Quan temps portes treballant en l’ensenyament?
Entrevistada: Vaig acabar magisteri a l’any 2005... vaig començar a treballar al curs 2006-2007, per tant, 6 anys.
Entrevistadora: En quin tipus de centre desenvolupes i has desenvolupat la teva activitat docent?
Vaig començar en música, perquè és la meva especialitat, però des de 2008, quan vaig aprovar les oposicions, que treballo a primària.
Entrevistadora: Els alumnes que portes, quin nivell sòcio – econòmic tenen?
Entrevistada: Dons pertanyen a la classe mitjana, però hi ha de tot.
Entrevistadora: Sé que fas un gran ús de les TIC a l’aula. M’agradaria que m’expliquessis una experiència a classe d’alguna sessió que recordis especialment.
Entrevistada: doncs, a veure, n’he fet moltes activitats... una d’elles és el projecte del reciclatge que estem fent tu i jo juntes. Recordes quan ens va donar l’ajuntament les bosses de colors...? El primer que van haver de cercar van ser els anuncis que desprès penjàvem i exposàvem a classe... s’ho vam passar molt bé!!! I cada dia que fem coneixement del medi mostro imatges o vídeos d’allò que estem parlant, explicant, dialogant... els agrada molt i així tenen unes altres visions d’allò que estudiem... però no sols això, també treballo activitats que hi ha del jclic: a matemàtiques (la longitud, les taules de multiplicar, restes portant) a català (llegim contes que trobem a la web, exemples d’històries, d’explicacions de jocs...) sempre que puc com que tinc la pissarra digital a l’aula, doncs ho aprofito. Trobo que fa les classe més dinàmiques i així veig als alumnes més motivats i amb més interès, i tot el que propicia les ganes d’aprendre ho trobo molt bó!!
Entrevistadora: On van cercar la informació del projecte que estem fent?
Entrevistada:  a Internet, on jo els hi vaig facilitar unes pàgines web per poder trobar la resposta del què volem saber. Però clar; posar la pàgina, per exemple aquestes pàgines que estem treballant: http://elmondelreciclatge.blogspot.com.es/2009/04/entreu-en-aquesta-web-httpwww.html http://blocs.xtec.cat/ceiplestel/2011/04/23/projecteaqui-reciclem/, fan: cerca de la informació adient, trobar la resposta... és un treball que porta molt de temps, encara què és molt positiu, perquè treballem la lectura, la comprensió, l’escriptura, practiquen l’ús del teclat de l’ordinador, cerquen diferents pàgines  a Internet, copien i enganxen amb el word, aprenen a desar documents, i un munt de coses més que els servirà per ser competents i així aconseguir cada vegada millors treballs en un futur. També vam fer fotos i les vam penjar al blog de l’escola. Va ser molt enriquidora aquesta activitat.
Entrevistadora: Quin tipus de connexió tenim a la nostra escola?
Entrevistada: Ara com veus tenim Internet amb “wifi” a totes les aules.
Entrevistadora: I recursos?
Entrevistada: Tenim pissarres digitals a cada aula , com aquesta que tinc jo a la meva, des de 3è fins a 6è, i està en projecte posar-les també a les aules de 2n i 1r. A banda tenim l’aula d’informàtica amb 25 ordinadors, 3 a la Biblioteca i un a l’aula d’audiovisuals.
Entrevistadora: Què treballes amb les TIC?
Entrevistada: Com ja te he explicat abans; tot el què puc, inclús com a pissarra normal d’escriure a l’aula.
Entrevistadora: Quantes sessions o unitats vas estar per a treballar aquest projecte?
Entrevistada: Doncs 6 o 8.
Entrevistadora: Quins avantatges creus que pot tenir l’ús de les TIC en el procés de lecto-escriptura?
Entrevistada: Com també et comentava abans; ensenyar ensenyen el mateix, els hi crida més l’atenció, els motiva. L’ordinador fa que el nen quan està treballant l’entorn no compta, està concentrat en allò i les distraccions que pugui tenir fent el mateix en una classe magistral no les té. A més pots accedir a recursos que d’altra manera no pots: tipus de lletres, pronuncia bona, poden ser autosuficients, ser independents, autònoms en el seu procés d’aprenentatge, no cal que la mestra estigui allí sobre sempre, ells són capaços de fer-ho sols, i, això, és important.
Entrevistadora: Així podríem dir que l’ús de les TIC afavoreix a l’aprenentatge significatiu?
Entrevistada: I tant, sí, és més motivant, els engresca més en la tasca.
Entrevistadora: Quin és el teu paper?
Entrevistada: Faig de guia i per tant els ajudo perquè puguin anar en bona direcció cap al que volen saber.
Entrevistadora: I el dels alumnes?
Entrevistada: Segons l’activitat, de vegades són receptors i d’altres protagonistes o les dues a l’hora.
Entrevistadora: Com avalues als teus alumnes?
Entrevistada: Avaluo com aconsegueixen arribar als objectius que proposo.
Entrevistadora: Moltes gràcies Mª José per la teva col·laboració!
Entrevistada: Gràcies a tu Lorena, i si et fa falta alguna cosa més aquí me tens!

Entrevista feta el dia 24 d’abril de 2012 a MªJosé Ripoll, mestra de l’escola Sant Miquel de Deltebre (Tarragona), tutora de 3rB i paral·lela meva.

No hay comentarios:

Publicar un comentario